se.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Sayısal imge işleme nedir? Sayısal imge işlemenin uygulama alanları | Bölüm 1. Kısım 1.11.3. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
2 | Sayisal imge temelleri. Sayısal görüntüler nasıl üretilir? Örnekleme, nicemleme, örtüşme, Moire örüntüleri, görüntü yakınlaştırma ve küçültme | Bölüm 1&2. Kısım 1.4,1.5, 2.12.4. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
3 | Sayisal imge temelleri. Sayısal imgeler nasıl üretilir? Örnekleme, nicemleme, örtüşme, Moire örüntüleri, imge yakınlaştırma ve küçültme | Bölüm 1&2. Kısım 1.4,1.5, 2.12.4. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
4 | İnsan görme sistemi | Bölüm 2. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
5 | Uzamsal düzlemde imge iyileştirme. Temel gri düzey dönüşümleri. Yumuşatma ve keskinleştirme | Bölüm 3. Kısım 3.13.6. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
6 | Uzamsal düzlemde imge iyileştirme. Histogram işleme. | Bölüm 3. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
7 | 2D Discrete Fourier Dönüşümü ve Tersi, 2D DFT ve 2D Evrişim Teoremi | Bölüm 4. Kısım 4.5.5, 4.6. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
8 | 2D Discrete Fourier Dönüşümü ve Tersi, 2D DFT ve 2D Evrişim Teoremi | Bölüm 4. Kısım 4.5.5, 4.6. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
9 | Frekans düzleminde imge iyileştirme | Bölüm 4. Kısım 4.74.10. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
10 | Frekans düzleminde imge iyileştirme | Bölüm 4. Kısım 4.74.10. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
11 | İmge onarımı: sistem modeli, gürültü modeli, kötüleşme fonksiyonu kestirimi. | Bölüm 5. Kısım 5.1,5.2,5.75.10. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
12 | Sadece gürültü esnasında imge onarımı, ters süzgeçleme, en küçük ortalamalı kare hatası (Wiener) süzgeçleme. | Bölüm 5. Kısım 5.1,5.2,5.75.10. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
13 | Renkli imge işleme. Renk dönüşümleri. Renkli imge yumuşatma ve keskinleştirme | Bölüm 5. Kısım 5.1,5.2,5.75.10. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
14 | Renkli imge işleme. Renk dönüşümleri. Renkli imge yumuşatma ve keskinleştirme | Bölüm 6. Kısım 6.16.6. Digital Image Processing. Gonzalez & Woods. ISBN 013168728X |
15 | Final sınavı için gözden geçirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | R. C. Gonzalez and R. E. Woods, “Digital Image Processing”, PrenticeHall, 3rd Ed., 2008, ISBN 013168728X. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | R. C. Gonzalez, R. E. Woods, S. L. Eddins, “Digital Image Processing Using MATLAB”, PrenticeHall, 2nd Ed., 2009, ISBN 9780982085400. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek | |||||
2 | Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek | |||||
3 | Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek | |||||
4 | Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek | |||||
5 | Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek | |||||
6 | Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek | |||||
7 | Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak | |||||
8 | Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak | |||||
9 | Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak | X | ||||
10 | Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek | |||||
11 | Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
12 | Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
13 | Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest